Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

SEO - πως γίνεται?



SEO? τί είναι αυτο?! και πως γίνεται? Η βελτιστοποίηση ενός web site ξεκινάει από τη διαδικτυακή διεύθυνση (domain name). Είναι χρήσιμο το domain έχει συνάφεια με το αντικείμενο της ιστοσελίδας, αλλά και τις κύριες λέξεις - κλειδιά με τις οποίες θέλουμε να βγούμε στις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα εάν έχουμε ξενοδοχείο στην Πάρο και στοχεύουμε στο keyword  paros hotel  το   paroshotel.xxx θα μας βοηθήσει περισσότερο από το  asprovotsalo.xxx 
Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων περιλαμβάνει δύο ξεχωριστά βήματα. Το on-page SEO δηλαδή τις ενέργειες που κάνουμε εντός του site και το off-page SEO που περιλαμβάνει τη δημιουργία εισερχομένων συνδέσμων (incoming links) προς το site.


          On-page SEO   



Ο τίτλος, το περιεχόμενο κείμενο, ο πηγαίος κώδικας, οι εικόνες και οι ετικέτες (headers), αποτελούν βασικούς και αποφασιστικούς παράγοντες στην on-page βελτιστοποίηση. Η διόρθωση και η σωστή οργάνωση των παραπάνω στοιχείων μπορεί να αυξήσει την κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

            Ο τίτλος του website είναι αυτό που κάνει την πρώτη εντύπωση! Όχι μόνο στους επισκέπτες της ιστοσελίδας αλλά και στις "αράχνες" των μηχανών αναζήτησης.. Βρείτε λέξεις κατάλληλες να περιγράψουν το περιεχόμενο της σελίδας σας. Καλό θα ήταν να περιέχονται οι λέξεις κλειδιά (keywords) με τα οποία επιθυμούμε υψηλή κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα. Προσέχουμε τα υποσέλιδα του site να έχουν οπωσδήποτε διαφορετικούς τίτλους.

            Τα κείμενα των ιστοσελίδων είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας στο on-page Search Engine Optimization. Ειδικά το google υπολογίζει το κείμενο σοβαρά. Φροντίστε τα κείμενα της σελίδας να διαβάζονται ευχάριστα, να μην έχουν συντακτικά και ορθογραφικά λάθη. Το πιο σημαντικό να περιέχουν σε σωστή αναλογία τις λέξεις - φράσεις κλειδιά με τις οποίες προσδοκούμε υψηλή  κατάταξη στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Τα ειδικά προγράμματα των μηχανών αναζήτησης (spiderbots) θα σαρώσουν το περιεχόμενο των ιστοσελίδων του site και θα το κατατάξουν ανάλογα σε διάφορες λέξεις - φράσεις κλειδιά στα φυσικά αποτελέσματα.

            Ο  πηγαίος κώδικας της ιστοσελίδας πρέπει να είναι "καθαρός", χωρίς λάθη. Πρέπει  να είναι όσο το δυνατόν πιο απλός και "ελαφρύς" και σύμφωνος με το πρωτόκολλο του World Wide Web Consortium  (w3c.org).      
            Οι εικόνες και οι φωτογραφίες του ιστοχώρου μας αποτελούν βασικό κομμάτι του internet marketing. Εκτός από καλαίσθητες πρέπει να έχουν όσο το δυνατόν μικρότερο όγκο, "φιλικό" όνομα (seo - friendly) και οπωσδήποτε περιγραφή alt tag.

            Oι ετικέτες (headers) αποτελούν τους υποτίτλους της ιστοσελίδας μας. Θα πρέπει να είναι σαφείς, ελκυστικοί να έχουν συνάφεια με το περιεχόμενο και φυσικά να εμπεριέχουν τα keywords που στοχεύουμε να καταταχθούμε στα κορυφαία αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

          Η εσωτερική συνδεσμολογία του site πρέπει να είναι σωστή, χωρίς σπασμένους συνδέσμους (broken links) και φτιαγμένη ώστε να βοήθα τον χρήστη να περιηγηθεί άνετα στα υποσέλιδα του ιστοχώρου. Σε κάθε υποσέλιδο πρέπει να υπάρχουν συνδέσεις τουλάχιστον προς τις βασικές σελίδες του website.
Ένα ακόμα στοιχείο στο on-page Search Engine Optimization είναι η δημιουργία meta tags τα οποία έχουν στόχο να αυξήσουν την συνάφεια για τις λέξεις - φράσεις κλειδιά της ιστοσελίδας μας. Η αποτελεσματικότητα τους αμφισβητείται, καθώς πολλές μηχανές αναζήτησης τα αγνοούν.


                Σε επόμενη ανάρτηση θα αναφέρουμε για το off-page SEO.

1 σχόλιο: